Aktivity z neživej prírody
E-kniha

Vážení učitelia a študenti, predložený metodicko-pedagogický materiál slúži ako zdroj nápadov, motivácií a predovšetkým ako zdroj aktivít, ktoré va Čítať viac

Vydavateľstvo
Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity
Počet strán
230

Vážení učitelia a študenti, predložený metodicko-pedagogický materiál slúži ako zdroj nápadov, motivácií a predovšetkým ako zdroj aktivít, ktoré va Čítať viac

  • PDF
  • Slovenčina

Ihneď na stiahnutie
Ako čítať e-knihy?

Naši škriatkovia odporúčajú

Marian Janik:Len jeden odtieň zrady.Marian Janik,2024

Viac o e-knihe

Vážení učitelia a študenti, predložený metodicko-pedagogický materiál slúži ako zdroj nápadov, motivácií a predovšetkým ako zdroj aktivít, ktoré vám pomôžu aplikovať poznatky z biológie, prioritne vednej disciplíny mineralógia a petrografia, do výučby. V závere publikácie sa venujeme téme pôda a voda. Pedologickú časť sme sa rozhodli pridať do tejto publikácie aj napriek tomu, že pôda patrí medzi abio-biotické zložky životného prostredia a názov publikácie a jej obsah sa venuje neživým (abiotickým) zložkám. Skúsenosti z praxe ukazujú, že študenti učivo o neživej prírode vo všeobecnosti radi nemajú (na rozdiel od učiva o živej prírode, ku ktorému má väčšina študentov pozitívnejší vzťah). Pripravené aktivity sú zamerané na „vedecké skúmanie“ prostredníctvom diskusie, práce so rôznymi pomôckami, bádania, pozorovania a experimentu, čo môže zvýšiť atraktivitu témy. Aktivity je možné využiť v rámci vzdelávacej oblasti na druhom stupni základných škôl (Človek a príroda- Biológia- 9. ročník- Neživá príroda a jej poznávanie) alebo vrámci medzipredmetových vzťahov, záujmových krúžkov a pod. Myslenie študentov na hodinách biológie sa stalo hlavným zameraním vzdelávania aj výskumu. Cieľom konštruktivistického prístupu vo vyučovaní a bádateľsky orientovaného vyučovania je aktívne zapájať žiakov do procesu výchovy a vzdelávania, nadväzovať na už existujúce vedomosti a skúsenosti, podnecovať dialóg medzi žiakmi a využívať rolu výskumníkov na hodinách biológie. Krátkodobo aj dlhodobo realizované vzdelávacie aktivity, ktoré využívajú rôzne formy formálneho a neformálneho vzdelávania, sú pomerne bežnou praxou vo výchove a vzdelávaní. Vyučujúci, ale aj výskumníci, ich často využívajú pre ich potenciál dosiahnuť pozitívne výsledky v kognitívnej, afektívnej a konatívnej zložke postojov. Pripravené aktivity slúžia na doplnenie učiva a vedomostí žiakov, ktorí sú podnecovaní tvorivo myslieť, aktívne poznávať, vyvodzovať závery a otvorene diskutovať. Publikácia je rozdelená do troch častí, ktoré obsahujú jednotlivé aktivity s metodickým a pracovným listom pre učiteľa a pracovným listom pre žiaka. Témy jednotlivých aktivít sú uvedené v obsahu publikácie. V metodickom a pracovnom liste pre učiteľa sa metodické usmernenie a odporúčanie pre konkrétny ročník štúdia, ďalej téma, počet problémových úloh, miesto realizácie, dĺžka trvania aktivít, ročník, ciele, organizácia triedy, pomôcky, priebeh, metodické poznámky a použité zdroje. V pracovnom liste pre učiteľa sa nachádzajú očakávané odpovede. Za každým pracovným listom pre učiteľa nasleduje pracovný list určený pre žiakov, ktorý je rozdelený na prípravu, pomôcky, problémovú úlohu, predpoklad, postup a zhrnutie. Jednotlivé aktivity je možné prispôsobiť a upraviť podľa potrieb jednotlivých škôl. Uvádzané aktivity využívajú rôzne úrovne bádania a podnecujú spôsobilosti vedeckej práce u žiakov.
Čítať viac
Počet strán
230
Naše katalógové číslo
2284669
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Pedagogická fakulta Trnavskej univerzity
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila e-kniha vám?

„Láska nie je očarením dvoch pekných alebo vášnivých ľudí, ale rozhodnutím, prácou, dielom, nie ani pekných, ani mladých ľudí, dokonca iba jedného a možno nepekného a nemladého človeka, ktorý chce byť milovaný a milovať. Ten druhý a či druhá veľmi rád sa učí, dáva sa milovať, prv či neskôr pristane, poddá sa nám, začne nám odpovedať svojím jedinečným, prekvapujúcim, nadchýnajúcim spôsobom. Verte, drahá Jarmila, človek až žasne, aká neprebudenosť, nevzdelanosť vládne práve v láske. Starí to nevedia a mladým to nemá kto povedať.“

Honeymoon - Jana Beňová, 2015
Honeymoon
Jana Beňová