Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na:

Neprečítate na:

Ako čítať e-knihy zabezpečené cez Adobe DRM?

Hudobný život 03/2024
E-kniha

    Koľko odborných škôl je málo a koľko veľa? Otázka, ktorá sa stáva pálčivou a ktorú si aj v Hudobnom živote kladieme už nejaký ten rok. Vyprovokovaní stretnutiami s manažérmi... Čítať viac

    Vydavateľstvo
    Hudobné centrum, 2024
    Počet strán
    40

    Koľko odborných škôl je málo a koľko veľa? Otázka, ktorá sa stáva pálčivou a ktorú si aj v Hudobnom živote kladieme už nejaký ten rok. Vyprovokovaní stretnutiami s manažérmi profesionálnych orchestrov, ktorí sa na konkurzoch nestačia Čítať viac

    • PDF

      Prečítate na zariadeniach:

      • Pocketbook
      • Kindle
      • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
      • Počítač s príslušnou aplikáciou

      Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

      Viac informácií v našich návodoch

    • Slovenčina

    2,00 €

    Ihneď na stiahnutie
    Máte čítačku, tablet alebo mobil? Stiahnite si do nich e-knihu: budete ju mať hneď a ešte aj ušetríte život stromom. Viac informácii o e-knihách nájdete tu.
    Ako čítať e-knihy?

    Naši škriatkovia odporúčajú

    Sebastian Fitzek: Program Jošua. Tatran, 2025
    E-kniha: Hudobný život 03/2024 (Hudobné centrum)
    E-kniha
    2,00 €

    Viac o e-knihe

    - Marek Vrábel, organista a riaditeľ Cirkevného konzervatória aj o kríze odborného hudobného školstva

    - gitaristu Andreasa Váradyho sme zachytili počas bratislavského koncertu a prinášame aj analýzu jeho skladby

    - spomíname na zosnulého Prof. Ladislava Burlasa, muzikológa, pedagóga a skladateľa

    - bard litovskej hudby 20. storočia Bronius Kutavičius v analýze diela Posledné pohanské obrady

    - jazzové Hovory G s Matúšom Jakabčicom

    - recenzie koncertov, operných predstavení a CD

    Koľko odborných škôl je málo a koľko veľa? Otázka, ktorá sa stáva pálčivou a ktorú si aj v Hudobnom živote kladieme už nejaký ten rok. Vyprovokovaní stretnutiami s manažérmi profesionálnych orchestrov, ktorí sa na konkurzoch nestačia čudovať nad úrovňou uchádzačov o pracovné miesta. Do začiatku 90. rokov malo Slovensko desaťročia tri konzervatóriá, o ktoré bola medzi nadanou mládežou doslova bitka, a na jedinú vysokú školu v krajine sa dostávala elita s profesionálnymi pódiovými ambíciami. Dnes ponúka odborné hudobné vzdelanie štrnásť konzervatórií, no tento systém nedokáže generovať kvalitný hudobnícky materiál ani pre orchestre v regiónoch. A problém úrovne konzervatórií sa, logicky, prelieva aj do vysokých škôl...
    Kde sa stala chyba? Prečo v dobe, keď záujem nadaných detí (a ich rodičov) o umelecké odbory klesá, stúpa počet škôl, ktoré lovia v týchto vodách? Stačí, ak sú konzervatóriá len liahňou ďalších a ďalších učiteľov ZUŠ-iek? Ktoré sú – povedzme si to na rovinu –, v chudobnejších regiónoch miestami pracovnej a finančnej stability a ktoré následne posielajú dorast opäť späť do systému 14 konzervatórií... Je verejným tajomstvom, že nadaní študenti sú skôr výnimkami v tomto zvláštnom systéme, že tí, čo si to môžu dovoliť, si pre konzervatoriálne vzdelanie vyberajú zahraničné školy, o tých vysokých ani nehovoriac. Písať o probléme je, pochopiteľne, pichaním do osieho hniezda, pretože 14 konzervatórií už vygenerovalo veľa pracovných miest. Naše hudobné odborné školstvo už dávno stratilo punc výberovosti, exkluzívnosti a elitnosti a vydalo sa na cestu predstierania. Kedy sa zrúti táto „pyramída“, nevedno, a ťažko sa chápe, prečo ju štát podporuje.
    O to viac si vážime, že o tejto téme prehovoril riaditeľ jedného z konzervatórií, organista Marek Vrábel. Jeho slová nielen tnú do živého, ale aj ponúkajú riešenia. Zároveň je rozhovor s ním pootvorením dverí do zákulisia jediného cirkevného konzervatória u nás.
    Zarmútil nás odchod profesora Ladislava Burlasa, ktorý v slovenskom hudobnom živote zanechal unikátnu viac než 70-ročnú stopu aktívnej práce v oblasti muzikológie, pedagogiky a kvalitnej skladateľskej tvorby. Česť jeho pamiatke.
    V našom kontexte ponúka ojedinelú príležitosť zoznámiť sa s tvorbou barda litovskej hudby 20. storočia Broniusa Kutavičiusa text skladateľa Adriána Demoča o skladbe Posledné pohanské obrady.
    Tešíme sa z dvojice textov o výnimočnom slovenskom jazzovom gitaristovi Andreasovi Váradym, ktorého predstavujeme v reflexii jeho nedávneho bratislavského koncertu i v analýze jeho skladby. Jazzová rubrika pokračuje aj so zaujímavým seriálom o jazzovej gitare, kde jednotlivé etapy jej vývoja prezentujú aktívni hráči.
    Pripomíname, že naše texty nájdete už aj v online verzii Hudobného života na hudobnyzivot.sk. Ešte stále zdarma."
    Naše katalógové číslo
    2455749
    Počet strán
    40
    Rok vydania
    2024
    Jazyk
    slovenčina
    Vydavateľstvo
    Hudobné centrum
    Kategorizácia

    Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

    Nahlásiť chybu alebo škodlivý obsah

    Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

    Hodnotenia

    Ako sa páčila e-kniha vám?

    Byla však pravda, že tehdy poprvé pochopil, že lidé, kterým se naučil důveřovat, by ho stejně mohli někdy zradit, a že je to sice zklamání, ale zároveň je to nevyhnutelné a že život ho bude pohánět pravidelným tempem vpřed, protože za každého, kdo ho nějakým způsobem zklame, se najde přinejmenším jedna osoba, která to nikdy neudělá.
    Kniha: Malý život (Hanya Yanagihara)
    Malý život
    • Hanya Yanagihara