Čitateľský klub Martinus
Kniha: Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste (Tibor Schlosser a Peter Schlosser)

15,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na:

Neprečítate na:

Ako čítať e-knihy zabezpečené cez Adobe DRM?
Kniha: Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste (Tibor Schlosser a Peter Schlosser)
Kniha: Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste (Tibor Schlosser a Peter Schlosser)

Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme... Čítať viac

Vydavateľstvo
SPEKTRUM STU, 2020
Počet strán
262

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme toto dielo navrhli, pripravili, realizovali a či ho prevádzkujeme správne... Čítať viac

  • Pevná väzba
  • Slovenčina

15,00 €

Na sklade 1 ks
Posielame ihneď
Túto knihu máme síce aktuálne na sklade, máme však už iba posledné kusy. Ak ju chcete mať rýchlo, ponáhľajte sa! Dodanie ďalších môže trvať dlhšie, zvyčajne do 8 dní.
Sledovať dostupnosť

Naši škriatkovia odporúčajú

J.M. Dalgliesh - Prvý prípad detektíva McAdama
Kniha: Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste (Tibor Schlosser a Peter Schlosser)
15,00 €

Viac o knihe

V súčasnosti akosi dlho trvá, kým tvorivá činnosť od projektovania stavebného diela prejde k jeho realizácii, a až po niekoľkých rokoch dostaneme od ľudí spätnú väzbu, či sme toto dielo navrhli, pripravili, realizovali a či ho prevádzkujeme správne. Riadenie výstavby a rozvoja územia je stále komplikovanejšou disciplínou, ktorá by sa nemala opierať o pocity, ale o expertízy profesionálnych odborníkov. V mestách a ich aglomeráciách treba zohľadňovať všetky základné jednotky civilizačného procesu, ako aj ich vzájomné väzby, podľa ktorých prebieha každodenný život. Ide o procesy, ktoré musia byť v súlade s technickým (urbanistickým a dopravným), ekonomickým a prírodným riadením výstavby a prestavby. Úspešnosť projektu urbanizovaného územia, zastavaného miesta s rôznymi funkciami, s komplexom objektov a priestorov potrebných na život spoločnosti neposudzujeme iba podľa finančnej stránky, ale najmä podľa kvality ľudského života so všetkým, čo denne stretávame na miestach, kde žijeme a pravidelne celé prostredie používame či využívame. Rozhodujúcu úlohu tu zohráva snaha o prosperujúci rozvoj sídelného útvaru podmienený obyvateľstvom, ktoré v ňom býva a na svoj život nevyhnutne potrebuje využívať jeho výrobný a vedecko-technický potenciál so všetkým, čo k tomu patrí: s pracovnými príležitosťami, občianskou vybavenosťou a sociálnym zázemím. Človek sa na naplnenie týchto vzájomných funkcií potrebuje premiestňovať a pohybovať sa.

Tieto základné funkcie sa na danom území spájajú a zabezpečujú trasami na pohyb obyvateľstva a nákladov. Vzťahy medzi nevyhnutnými pohybmi človeka na verejných priestoroch sídelného útvaru, medzi jeho oblasťami a zónami a ich kvalitou sú priame a bezprostredné. Zaujímavé je, že pokiaľ dopravná infraštruktúra týmto vzťahom vyhovuje, obyvateľstvo ju prijíma ako samozrejmosť. No ak jej služby nespĺňajú požiadavky, vnímajú sa ako negatíva životného prostredia a ihneď sa objaví plno „naslovovzatých odborníkov“ s kritikou. Tí však len málokedy prinášajú komplexné riešenia a v mnohých prípadoch im ide len o zvýhodnenie jedného činiteľa pred ostatnými, hoci všetky sú súčasťou potrieb územia. Tvorba verejných priestorov a pozemných komunikácií sa musí riešiť v spolupráci dvoch základných profesií: urbanistu a dopravného inžiniera. Súčasným zaužívaným zvykom je, že koncepciu priestoru tvorí urbanista, ktorý je ovplyvnený tým, že vyštudoval architektúru, a tak viac váhy prikladá estetike ako funkčnosti priestoru. Obyvateľ, resp. používateľ však vníma (ne)funkčnosť urbánnych riešení predovšetkým podľa pravidelných potrieb, ktoré generujú pohyb - dopravu, a až následne zvažuje estetiku a „pocity“. Bez objektívnych podkladov a posúdenia merateľných aspektov riešení nemožno zodpovedne vypracovať optimálny návrh, bez hierarchie potrieb nevieme vytvoriť zmysluplný systém. Výsledkom je, že stojíme v zápchach či na zastávkach a staniciach verejnej dopravy a spoje meškajú, potom sú dopravné prostriedky preplnené a my štýlom nám vlastným len hromžíme a kritizujeme druhých.
Naše katalógové číslo
862359
Originálny názov
Doprava a urbanizmus, Dostupnosť v meste
Počet strán
262
Väzba
pevná väzba
Rozmer
215×300 mm
Hmotnosť
977 g
Rok vydania
2020
Jazyk
slovenčina
Pôvod
Slovensko
Vydavateľstvo
SPEKTRUM STU
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu alebo škodlivý obsah

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

Bola to tá tajomná vzrušujúca časť dňa, keď slnko zapadá a svetlo mení farbu z červenej na vyblednutú krvavú, neprestajne sa mení a temnie, akoby deň ešte žil, ale už umieral.
Kniha: Malý strom (Forrest Carter)
Malý strom
  • Forrest Carter