Čitateľský klub Martinus
Kniha: Reč a jazyk v škole (Zuzana Kováčová)

1,00 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na:

Neprečítate na:

Ako čítať e-knihy zabezpečené cez Adobe DRM?

Reč a jazyk v škole

Kapitoly z teórie vyučovania slovenčiny

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a... Čítať viac

Vydavateľstvo
Enigma, 2011
Počet strán
128

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina

1,00 €

-77 %
Pôvodná cena 4,29 €
Toto je najnižšia cena titulu v internetovom kníhkupectve za posledných 30 dní pred zavedením tejto zľavy.
Na sklade 2 ks
Posielame ihneď
Túto knihu máme síce aktuálne na sklade, máme však už iba posledné kusy. Ak ju chcete mať rýchlo, ponáhľajte sa! Dodanie ďalších môže trvať dlhšie, zvyčajne do 11 dní.
Sledovať dostupnosť

Dostupné v 23 knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

Debbie Tung - Okúzľujúce komiksy
Kniha: Reč a jazyk v škole (Zuzana Kováčová)
1,00 €

Viac o knihe

Cieľom publikácie Reč a jazyk v škole je ponúknuť učiteľom, ako aj adeptom učiteľského povolania pohľad na jazykovú výchovu v predprimárnej edukácii a na jazykové vzdelávanie a slohovú výchovu v školskom prostredí nie z pozícií tradičného opisu metód a postupov, ako tomu bolo v minulosti, ale z aspektu kognície, t. j. vedy, ktorá pristupuje k interpretácii mnohých ľudských aktivít tak, že ich odvodzuje (aspoň čiastočne) zo samotnej podstaty rozumových procesov a poznávacích aktivít.

Tematicky je relatívne samostatná prvá kapitola, ktorá prináša identifikáciu predmetu slovenský jazyk a literárna výchova v súčasnej škole, pričom sa zameriava prevažne na jazykovú zložku tohto predmetu. Ide o priblíženie základných kvalít, postupov a cieľov, ktoré sú vymedzené v školských dokumentoch a zodpovedajú stratégii Ministerstva školstva SR v intenciách obsahovej a metodickej prestavby školstva. Základné požiadavky, ktoré sú kladené na náš vzdelávací systém, v tomto prípade vo vzdelávaní materinského jazyka, by mali poznať študenti, budúci učitelia slovenčiny, už v procese svojej profesionálnej prípravy.

Ďalšie kapitoly majú vzájomnú kontinuitu, pretože obsahovo reflektujú isté vývinové štádiá reči a komunikačných kompetencií. Zámerne sme neurobili ostrú hranicu vo vnútri obsahu publikácie podľa toho, ktorá časť patrí do pozornosti učiteľov elementaristov a ktorá do pozornosti učiteľov špecializujúcich sa na vzdelávanie starších žiakov, resp. študentov stredných škôl. Urobili sme tak preto, že obe skupiny učiteľov by mali poznať tak východiská a zákonitosti, stojace na začiatku utvárania komunikačných kompetencií, ako aj ich tendencie smerovania do dospelosti, rešpektujúc fakt, že kompetencia je celoživotne sa utvárajúca zručnosť.

V texte publikácie prinášame ukážky textov, na ktorých demonštrujeme alebo vývinovo determinované javy v reči a komunikácii, alebo ich používame ako argumentačný materiál. Ukážky žiackych prác sú prejavom ich mentálnych modelov predovšetkým čo do kvality textu, v ktorom prevláda raz ikonickosť ako výrazová kategória, inokedy operatívnosť ako výrazová kategória. Obsah publikácie by mohol zaujať aj rodičov, ktorí majú vážnejší záujem o vzdelávanie a napredovanie svojich detí a chcú porozumieť vzťahom medzi rečou a myslením, resp. textom a myslením.



OBSAH

Úvod

1 Postavenie slovenčiny v súčasnom vzdelávacom systéme

2 Teória vyučovania slovenčiny ako aplikovaná disciplína
2.1 Východiská modernej lingvodidaktiky
2.2 Teória komunikácie ako východisko komunikačného princípu vo vyučovaní slovenského jazyka

3 Čo by mal vedieť učiteľ slovenčiny o podstate verbálnej komunikácie
3.1 Porozumenie ako predpoklad reči
3.2 Jazykový obraz sveta v textoch pre deti
3.3 Jazykové stvárnenie niektorých žánrov z aspektu formovania komunikačných kompetencií
3.4 Rozvíjanie príbehu vo veršoch
3.5 Rozprávka v jazykovej výchove predškoláka
3.6 Od artikulovanej reči k písaniu

4 Text, porozumenie textu a produkcia textu
4.1 Porozumenie textu ako pochopenie jeho významu
4.2 Kognitívna funkcia jazyka a text učebnice
4.3 Kritické čítanie ako východisko improvizácie, improvizácia ako nástroj budovania sociálneho statusu
4.4 Vedomosti a tvorba textu
4.5 Tvorivosť ako predpoklad vzniku textu
4.6 Komponovanie operatívnych textov
4.7 Komponovanie ikonických textov

5 Metódy poznávania a objavovania v jazykovom vyučovaní
5.1 Poznávanie slovenského jazyka ako systému
5.2 Problémové metódy vo vyučovaní slovenčiny
5.3 Integrácia jazykovej a literárnej zložky v tematizovanom vyučovaní

Záver
Literatúra
Naše katalógové číslo
104605
Počet strán
128
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
148×210 mm
Hmotnosť
179 g
ISBN
9788081330018
Rok vydania
2011
Jazyk
slovenčina
Vydavateľstvo
Enigma
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu alebo škodlivý obsah

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

Nasledovala dramatická odmlka – jedna z tých chvíľ, keď človeka oveje nový vietor, beh času sa zmení a život naberie celkom iný smer.
Kniha: Zbohom, klamstvá (Cora Carmack)
Zbohom, klamstvá
  • Cora Carmack