Praktický pomocník pri vytváraní pozitívnej sociálnej klímy v triede a pri motivácii žiakov k učeniu sa a práci na hodine.
Cieľom publikácie je ponúknuť aktivity na vytváranie pozitívneho školského prostredia, v ktorom prevládajú zainteresovanosť a pocit spolupatričnosti žiakov, čo stimuluje k práci a učeniu sa. Zvyšuje sa tým pozornosť žiakov k celkovému vzdelávaciemu procesu.
Táto praktická
príručka pre učiteľov ZŠ a 8-ročných gymnázií prináša:
-
Súhrnný pohľad na problematiku motivácie žiakov a stimulácie žiakov k práci a učeniu sa.
-
Návody a aktivity zamerané na rozvoj pocitu spolupatričnosti žiakov, spolupráce v triede a zaiteresovanosti žiakov na hodine s cieľom navodiť pozitívne prostredie v školskej triede.
-
Nápady na aktivity, čím šetrí váš čas.
Obsah titulu:
1. Ako vytvárať podnetné prostredie pre učenie
1.1 Vytvorenie a usporiadanie fyzického priestoru v triede
2. Vytváranie podporujúceho sociálneho prostredia
2.1 Ako vybrať spolu spoločné pravidlá?
3. Postupy pri zavádzaní a upevňovaní pravidiel
3.1 Ako nacvičovať pravidlá v spoločnom kruhu — aktivity
3.2 Umenie počúvať a jeho nácvik na I. stupni
3.3 Kladenie otázok — metóda rozvíjania komunikačných zručností
4. Ako budovať dobré vzťahy v triede
4.1 Skupinové a kooperatívne vyučovanie
4.2 Rozvíjanie spolupatričnosti, pozitívne hodnotenie,
oceňovanie, sebahodnotenie
4.2.1 Spolupatričnosť v skupine
4.2.2 Pozitívne hodnotenie, oceňovanie, sebahodnotenie
4.3 Poskytovanie spätnej väzby
5. Ako učiť deti myslieť
5.1 Kompetencia učiť sa učiť sa
5.2 Vyučovacie metódy podporujúce myslenie
5.2.1 Dialóg a diskutovanie
5.2.2 Mentálne mapovanie
5.3 Rozvíjanie tvorivého myslenia
Autorský kolektív:
* PhDr. Ľubica Bagalová, PhD.
* PhDr. Darina Gogolová, PhD.