Čitateľský klub Martinus
Kniha: Margonálie (Július Fujak)

6,38 €

Pri nákupe nad 49 €
poštovné zadarmo

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Nie je možné meniť veľkosť písma, formát je preto vhodný skôr pre väčšie obrazovky.

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na zariadeniach:

  • Pocketbook
  • Kindle
  • Smartfón či tablet s príslušnou aplikáciou
  • Počítač s príslušnou aplikáciou

Viac informácií v našich návodoch

Prečítate na:

Neprečítate na:

Ako čítať e-knihy zabezpečené cez Adobe DRM?
Kniha: Margonálie (Július Fujak)
Kniha: Margonálie (Július Fujak)

Margonálie

V tomto knižnom výbere s názvom Margonálie nájdete Fujakove úvahy písané na margo nezávislej kultúry, odkazu jeho „zenového“ učiteľa Františka Mika, hudby a muzikologických tém,... Čítať viac

Vydavateľstvo
Modrý Peter, 2013
Počet strán
126

V tomto knižnom výbere s názvom Margonálie nájdete Fujakove úvahy písané na margo nezávislej kultúry, odkazu jeho „zenového“ učiteľa Františka Mika, hudby a muzikologických tém, nezvyčajných kníh (Vladimír Godár, Andrej Červeňák, Krisztián Benyovszky... Čítať viac

  • Brožovaná väzba
  • Slovenčina

6,38 €

U dodávateľa > 5 ks
Posielame do 4 – 6 dní
Tento produkt momentálne nemáme na sklade, ale zvyčajne vám ho vieme zabezpečiť a odoslať do 4 – 6 dní. A posnažíme sa aj trochu rýchlejšie!
Sledovať dostupnosť

Dostupné v dvoch knižniciach. Požičať v knižnici

Naši škriatkovia odporúčajú

J.M. Dalgliesh - Prvý prípad detektíva McAdama
Kniha: Margonálie (Július Fujak)
6,38 €

Viac o knihe

V tomto knižnom výbere s názvom Margonálie nájdete Fujakove úvahy písané na margo nezávislej kultúry, odkazu jeho „zenového“ učiteľa Františka Mika, hudby a muzikologických tém, nezvyčajných kníh (Vladimír Godár, Andrej Červeňák, Krisztián Benyovszky, Branislav Hudec, Ján Boleslav Kladivo), pozoruhodných hudobných počinov (Vladimír Merta, Zuzana Homolová, Agon Orchestra, Quasars Ensemble, Meredith Monk, Louis Andriessen, Martin Burlas a i.) či osobitých katalógov (Lengow & Heyermears, Rudo Dička), ale i na margo ticha (napr. o jeho hľadaní v kaviarňach alebo v súvislosti s Johnom Cageom).
Margonálie

Napokon nič nové pod slnkom, v kontexte teritória nejasných prechodov od improvizácie k jej kompozičnému náprotivku stačí spomenúť opusy moderného jazzu, aleatoriku alebo metódy Franka Zappu v 80. rokoch minulého storočia (transformácie niektorých línií jeho gitarových improvizácií do skladieb pre synclavier). Prečo sa však od začiatku tohto storočia začína v rôznych diskurzoch objavovať termín „komprovizácia“, vyslovene hybridné označenie, ktoré má v sebe nemalé napätie a istý rozpor? Je vnútorne tenzívne len preto, že je zloženinou pojmov – kompozícia a improvizácia – vyjadrujúcich odlišné princípy, ktorých prieniky niektorí pokladajú za nemožné? Otázka teda znie, či – a ak, tak v akom v zmysle – možno tento termín korektne používať.
S týmto novotvarom som sa prvýkrát stretol pred viac ako siedmimi rokmi v textoch Jozefa Cseresa, ktorý ho používal ako štylistický prímer na priblíženie poetiky niektorých diel súčasnej experimentálnej hudby, a priznám sa, hneď vo mne zarezonoval s ohľadom na to, čomu sa v hudbe dlhodobo venujem. Spomeniem aspoň realizované projekty nášho zoskupenia tEóRia OtraSu v prvej polovici minulej dekády (na prelome rokov 2000/2001 Bábkový režim zvuku, roku 2002 Nosferatu alebo Jánošík s Vladimírom Mertom a Janou Lewitovou roku 2004), keď sme – ešte nepoznajúc termín komprovizácia – popisovali svoju hudbu ako mutáciu komponovanej a intuitívnej hudby aplikovanú na slo-vanskú „trans-modalitu“. Komprovizačné princípy som využil aj v kompozícii transPOPsitions! – Intermedia Wrestling s americ- kým súborom The California EAR Unit (2005), v nonverbálnej korešpondencii Wordless: s francúzskou výtvarníčkou Ludivine Allegue (2008/2009), v duu s českým violončelistom a skla-dateľom Janom Kavanom nazvanom explicitne Komprovizácie (2009), ale aj v akuzmatickej skladbe Pentrofónia (2010). Svojho času som nevedel, že v diskurze o súčasnej hudbe sa tento novotvar používa približne od prelomu 20. a 21. storočia – pritom je zaujímavé a príznačné, že sa na scéne začína objavovať paralelne práve s procesom prekonávania niekdajšieho temer nezmieriteľného antagonizmu medzi komponovanou a improvizovanou hudbou.


Naše katalógové číslo
203521
Počet strán
126
Väzba
brožovaná väzba
Rozmer
127×200 mm
Hmotnosť
160 g
ISBN
9788089545186
Rok vydania
2013
Jazyk
slovenčina
Pôvod
Slovensko
Vydavateľstvo
Modrý Peter
Kategorizácia

Našli ste nepresnosti? Dajte nám, prosím, vedieť!

Nahlásiť chybu alebo škodlivý obsah

Máte o knihe viac informácií ako je na tejto stránke alebo ste našli chybu? Budeme vám veľmi vďační, ak nám pomôžete s doplnením informácií na našich stránkach.

Kúpte spolu
Kniha: Margonálie (Július Fujak)
Kniha: Autumnal Furniture (Juraj Briškár)
10,18 €

Hodnotenia

Ako sa páčila kniha vám?

Kúpte spolu
Kniha: Margonálie (Július Fujak)
Kniha: Autumnal Furniture (Juraj Briškár)
10,18 €
Pravdou je, že ľudia vás budú súdiť tak či tak, či už žijete podľa seba, alebo podľa iných.